feed-image RSS

Vragen van het lid Agema (PVV) aan de staatssecretaris van VWS over het bericht dat de zorgkantoor niet weten wie zorg nodig heeft.

Klopt het bericht: 'Zorgkantoor weet niet wie zorg nodig heeft'(*)?

Dit is het laatste debat in de Tweede Kamer over de verpleeghuiszorg vóór de verkiezingen.

Tijdens de vorige verkiezingen kwam de ouderenzorg in het verdomhoekje te staan. Aanstichter en aanzwengelaar van de hetze dat ‘als we niets zouden doen dat we dan in 2040 de helft van ons inkomen aan zorg kwijt zouden zijn’, was VVD-minister Schippers. De vinger wees zij priemend naar de ouderenzorg. Daar móést wat gebeuren.

Dat het CPB de voorspellingen wat overtrokken had, wat te enthousiast aan de voorspelknoppen had gedraaid en daarom het doemscenario over die oplopende kosten introk, daar hoorde je later niemand meer over.

In de voorbije jaren wist de VVD steeds andere meerderheden voor haar karretje te spannen in haar meedogenloze strijd tegen de alleroudsten van ons land. Wetten werden onder stoom en kokend water door de kamer gejast en gaandeweg werd in het land duidelijk waar de ouderenhaat van de VVD allemaal toe leidde:

Vragen van het lid Agema (PVV) aan de staatssecretaris van VWS over het bericht dat een hoogbejaard echtpaar na 70 jaar, door hun zorgsituatie, tegen hun wil in, gedwongen niet meer samenwoont.

Bent u bekend met het bericht: 'Na 70 jaar apart slapen. Zorg dwingt hoogbejaard echtpaar tot latrelatie'? (*)

fleur-agema