Vragen van de leden Wilders en De Roon (beiden PVV) aan de minister van Buitenlandse Zaken en de minister voor Ontwikkelingssamenwerking over de demonisering van joden op de Palestijnse televisie*

Bent u ermee bekend dat de Palestijnse televisie (PA TV) recent beelden uitzond van een toespraak in een Palestijnse moskee waarin werd gezegd “The Jews (…) enemies of humanity”(…) en “The loathsome occupation in Palestine (…) are clear proof of (…) incomparable racism and of Nazism of the 20th century” en “Oh Muslims! The Jews are the Jews. Even if donkeys would cease to bray, dogs cease to bark, wolves cease to howl and snakes to bite, the Jews would not cease to harbor hatred towards Muslims” en “The Prophet says: You shall fight the Jews and kill them”?

Deelt u onze afschuw over deze walgelijke uitspraken?

Klopt het dat PA TV onder controle staat van Mahmoud Abbas, de president van de Palestijnse Autoriteit? Zo ja, bent u bereid uw afschuw over de uitgezonden teksten aan hem over te brengen? Zo neen, waarom niet?

Hoe beoordeelt u de uitspraak van Mahmoud Abbas dat er in geen enkele Palestijnse moskee opruiing plaatsvindt?** Deelt u de mening dat Mahmoud Abbas met de dag ongeloofwaardiger wordt? Zo neen, waarom niet?

Deelt u onze mening dat geen cent ontwikkelingshulp gegeven mag worden aan een entiteit waar op de zogenaamde staatstelevisie de zogenaamde Profeet wordt geciteerd die oproept om joden te vermoorden? Zo ja, bent u bereid alle ontwikkelingshulp aan de Palestijnse Autoriteit te stoppen en bent u tevens bereid uw Europese collega’s aan te sporen hetzelfde te doen? Zo neen, waarom niet?

Deelt u de mening dat de uitspraak “This land will be liberated (…) only by means of a return to the Quran and when all Muslims will be willing to be Jihad Fighters for the sake of Allah (…)” het zoveelste bewijs is voor de stelling dat de Koran een inspiratiebron vormt voor moord, verovering en oorlog? Zo neen, waarom niet?

* http://palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=1624
** http://www.haaretz.com/hasen/spages/1135431.html