feed-image RSS

Geert Wilders:
''Het geld moet eindelijk terug naar de mensen! Geen kruimels en geen valse beloftes van Rutte meer, maar het hele begrotingsoverschot van 10 miljard! Verlaag daarmee de huren en de BTW op boodschappen en schaf het eigen risico af!!''

telegraaf1409

Rond het proces tegen de ’minder Marokkanen’-uitspraak van Geert Wilders stond deze week alles op zijn kop. Explosieve mails tonen aan dat ambtenaren van het ministerie van Justitie zich inhoudelijk bemoeiden met de vervolging van de PVV-voorman. De coalitie hield met Denk een debat over de kwestie tegen, tot na de uitspraak in oktober. In een exclusief interview met De Telegraaf voorspelt Wilders zwaar weer voor het kabinet.

Geert Wilders leidt de tweede partij van het land en is oppositieleider. Aan politiek komt de PVV-voorman echter nauwelijks toe, omdat hij zich in de rechtszaal moet verdedigen om uitspraken tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2014. Als hij na weer een slopende dag in de ’bunker’ bij Schiphol onder zware beveiliging thuis wordt gebracht, is hij gebroken. „Aan de ene kant krijg ik er energie van, omdat ik er strijdbaar door word. Maar ik val ook vaak op bed neer, voor Pampus”, zegt Wilders.

Geert Wilders:
''Ik wilde een Kamerdebat over het politieke proces vóór de uitspraak van de rechter...

De hele oppositie (minus Denk) steunde me maar de coalitie hield het tegen. Nul solidariteit van VVD, CDA, D66 en CU. Ze willen me hoe dan ook veroordeeld hebben en hun ministers inclusief Rutte de hand boven het hoofd houden. Smerig.''