Eerste reactie PVV-fractie op uitkomst Eurotop

Wilders: “De premier heeft gelijk: “er is een hele grote stap gezet”. Alleen wel in de verkeerde richting.”

Griekenland krijgt er weer extra miljarden euro’s bij. Terwijl het zich nog nooit aan de afspraken heeft gehouden. Slecht en corrupt gedrag wordt opnieuw beloond door Brussel.

Beluister het radiofragment "Wilders is en blijft tegen steun aan Grieken" op NOS.nl

Ook het noodfonds wordt opnieuw uitgebreid. Het fonds gaat nu ook garant staan voor wanbetalende landen. Hierdoor loopt de Nederlandse belastingbetaler nog meer risico’s.

Ook ongezonde banken kunnen dadelijk door het steunfonds worden geholpen. Henk en Ingrid gaan in dat geval dus ook Griekse of Franse banken spekken. Terwijl de Grieken nog 200 miljard hebben weggemoffeld op Zwitserse bankrekeningen.

Wat de PVV-betreft moeten probleemlanden als Griekenland hun eigen broek ophouden en anders de euro verlaten. ‘Dit is een gebed zonder einde. De geldsmijterij gaat maar door. Het begon met een lening van 30 mrd aan Griekenland, inmiddels staat de teller op 1 biljoen en het is maar de vraag of het daarbij blijft. Het is triest dat de politieke elite in Brussel voor deze heilloze weg blijft kiezen”, aldus Wilders.