PVV: economie onderuit!

De PVV fractie heeft met ontsteltenis kennis genomen van dramatische economische cijfers, die het CBS vandaag bekend heeft gemaakt over de maand januari. Per maand komen er 20.000 werklozen bij, de huizenprijzen daalden in januari met 10% en het consumentenvertrouwen breekt alweer een nieuw diepterecord. "Het is overduidelijk dat de economische neergang steeds harder gaat. Het bewijs dat de maatregelen van deze regering ons over het randje van de afgrond hebben geduwd, is met deze cijfers geleverd", aldus fractievoorzitter Geert Wilders.

De PVV roept de regering op acuut met maatregelen te komen die de koopkracht van de uitgeknepen belastingbetaler versterkt, om zo een einde te maken aan de rampzalige vicieuze cirkel waar het kabinet Rutte II ons in heeft geduwd.

Vragen van de leden Wilders, Van Dijck en Van Vliet (allen PVV) aan de minister van Financiƫn en de minister van Sociale Zaken & Werkgelegenheid.

Heeft u kennis genomen van de sombere CBS cijfers over de werkloosheid, de huizenprijzen en het consumentenvertrouwen over de maand januari?

Deelt het Kabinet de conclusie van de PVV fractie, dat door het vasthouden aan de 3% grens de economische neergang steeds verder versnelt?

Deelt de regering de mening van de PVV fractie dat de hervormingen op het gebied van de woningmarkt, de arbeidsmarkt en het pensioenstelsel, contraproductief zijn voor het herstel van het consumentenvertrouwen.

Wat gaat de regering doen om de stijgende werkeloosheid te stoppen en de koopkracht van de gedeprimeerde belastingbetalers te versterken, zodat de koopbereidheid, de economie en het vertrouwen de broodnodige stimulans krijgen?