PVV-vragen over de Syrische terrorist Yahyah Farroukh die onlangs in Nederland was

Vragen van de leden Wilders, Fritsma en de Graaf (allen PVV) aan de demissionair staatssecretaris van Veiligheid en Justitie over de berichtgeving dat de Syrische terrorist Yahyah Farroukh onlangs in Nederland was:

Bent u bekend met de berichten “NCTV weet van berichten over verdachte Londen” (*) en “Familie Syrische bommenlegger woont in zuiden van Nederland”(**)?

Klopt het dat de Syrische terrorist Yahyah Farroukh, één van de twee verdachten van de aanslag in de metro van Londen, onlangs zijn familie in Nederland heeft bezocht? Zo ja, hoe is het mogelijk dat deze terrorist toegang tot ons land heeft gekregen en kennelijk moeiteloos door iedere screening is gekomen? Hoe vaak is dit gebeurd?

Realiseert u zich dat u de Nederlandse bevolking door uw veel te soepele vreemdelingenbeleid in groot gevaar brengt?

Is het waar dat de betreffende familie via de veilige landen Egypte, Turkije en Griekenland naar Nederland is gekomen? Zo ja, waarom laat u nepvluchtelingen toe die al lang in veiligheid waren voordat ze hier asiel eisten?

Bent u bereid om de asielvergunningen van de betreffende familie en van alle Syriërs in te trekken, dan wel hun asielaanvraag af te wijzen, nu hun land van herkomst veilig is en honderdduizenden Syriërs al terug naar huis zijn gegaan? Zo neen, waarom niet?

(*) Telegraaf, 19 september 2017
(**) Telegraaf, 18 september 2017