Mohammed gaat naar het parlement

Vertaling van het eerder door Geert Wilders gepubliceerde artikel op de website Breitbart London – Klik hier voor het originele artikel

Later dit jaar wordt het Nederlandse parlement het toneel van een uniek en historisch evenement. In het beveiligde deel van mijn partij, de Partij voor de Vrijheid (PVV), in het gebouw van de Tweede Kamer in Den Haag, organiseren wij een internationale Mohammed cartoon wedstrijd.

De precieze datum van de wedstrijd moet nog bepaald worden, maar de Amerikaanse cartoonist Bosch Fawstin, winnaar van een soortgelijke wedstrijd in het Texaanse Garland in mei 2015, heeft toegezegd naar Nederland te komen om als jurylid op te treden. Alle nationaliteiten kunnen zich inschrijven voor de wedstrijd. Iedereen die een cartoon van Mohammed wil maken, kan zijn werk sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

MC120618

De wedstrijd is niet bedoeld om te provoceren of te beledigen. We organiseren het omdat de vrijheid van meningsuiting de belangrijkste vrijheid is die we hebben. Vandaag de dag wordt deze vrijheid van twee kanten aangevallen. Zowel de islam als onze eigen Westerse politieke elites proberen het te beperken. Ze proberen ons allebei de mond te snoeren.

De islam verbiedt elke vorm van islamkritiek. Ze verbiedt ook om haar stichter Mohammed af te beelden. We mogen in het Westen echter geen ideologische beperkingen aan de vrijheid van meningsuiting accepteren. Vrijheid van meningsuiting is de belangrijkste vrijheid die we hebben. Het is onze plicht om die vrijheid te gebruiken waar en wanneer we maar kunnen. Het feit dat de islam zich "beledigd" voelt door kritiek, mag niet leiden tot censuur.

Het echte probleem is overigens niet dat de islam zich zo gemakkelijk beledigd voelt, het echte probleem is dat de islam iedereen wil vermoorden door wie zij zich beledigd of bekritiseerd voelt. Dat is de reden waarom in 2004 de Nederlandse filmmaker Theo van Gogh werd vermoord. Dat is de reden waarom cartoonisten werden aangevallen. Dat is ook de reden waarom mensen, zoals ik, al jaren gedwongen zijn om ondergedoken te leven vanwege de doodsbedreigingen vanuit de islam. Dat is ook de reden waarom de Britse islamcriticus Tommy Robinson ernstig in gevaar is.

Ondanks de gruweldaden mogen we ons niet het zwijgen op laten leggen vanwege angst. De Amerikaanse vader des vaderlands Benjamin Franklin zei: "Degenen die de vrijheid opgeven om veiligheid te verkrijgen, verdienen geen van beide en zullen beide verliezen." Hoe meer onze vrijheid van meningsuiting wordt bedreigd, hoe meer we er gebruik van moeten maken, dat is belangrijk. We moeten de islam laten zien dat de vrijheidslievende mensen in het Westen nooit zullen buigen voor bedreigingen en nooit hun vrijheid van meningsuiting zullen inperken.

Ons tweede probleem is dat de Westerse politieke elites de islam willen faciliteren door de islamcritici de mond te snoeren. Dat is de ware reden waarom de Britse autoriteiten Tommy Robinson zo snel opsloten nadat hij verslag had uitgebracht over een rechtszaak tegen voornamelijk islamitische kinderverkrachters. Dat is ook de reden waarom ik al twee keer in mijn eigen land voor de rechtbank ben gesleept. Dat is de reden waarom zogenaamde "hate speech"-wetten – wetten die worden gebruikt tegen islamcritici – overal in het Westen worden ingevoerd, met uitzondering van de Verenigde Staten met hun grondwettelijk gewaarborgde eerste amendement.

De islam wil ons de mond snoeren, onze leiders buigen voor de islam. Daarom is het voor ons tijd om een lijn te trekken. Door te spreken of cartoons te maken, drukken we onze vrijheid van meningsuiting uit. Die vrijheid, die we ooit als een natuurlijk element van ons bestaan beschouwden, ons geboorterecht, is nu iets waar we opnieuw voor moeten strijden. We doen dit op een volstrekt niet-gewelddadige manier. We doen het, niet met het zwaard, maar met de pen, inclusief de tekenpen van de cartoonist.

Eerder deze week gaf de NCTV het groene licht om de Mohammed cartoonwedstrijd in onze parlementaire kantoren te organiseren. We beginnen nu met de voorbereiding ervan. Het tekenen van Mohammed is een daad van bevrijding, een eerbetoon aan de vrijheid.

De Partij voor de Vrijheid (PVV) is de op een na grootste partij in Nederland. Ze richt zich op het verbeteren van het leven van de Nederlanders. We staan voor economische welvaart, lagere belastingen, betere gezondheidszorg, fatsoenlijke pensioenen. Maar we beseffen ook dat vrijheid altijd het meest waardevolle bezit van de Nederlanders is geweest. De vrijheid van meningsuiting is altijd ons handelsmerk geweest. Ze heeft Nederland groot gemaakt. Maar ze is de afgelopen decennia door de politieke correctheid ondermijnd. De PVV wil deze vrijheid in haar oude glorie herstellen. En daarom eren wij haar met een Mohammed cartoonwedstrijd.

Geert Wilders is lid van de Tweede Kamer en leider van de Partij voor de Vrijheid (PVV), de op een na grootste partij en de grootste oppositiepartij van Nederland.