PVV: Inburgeringsramp Den Haag: Gemeente INT slechts 1 boete!

De PVV- fractie in de Haagse gemeenteraad is woedend over het inburgeringsdrama dat zich in de stad voltrekt. Uit antwoorden op PVV- raadsvragen is onder meer gebleken dat de gemeente van verzuimende inburgeraars slechts 1 boete heeft geïnd.

Fractievoorzitter Sietse Fritsma wil zo snel mogelijk tekst en uitleg van het college van B&W en zal daarom een debat aanvragen: "Het is triest genoeg dat veel  inburgeraars er met de pet naar gooien en niet eens bij de verplichte cursussen komen opdagen. Maar als je dan ziet dat de gemeente niet verder komt dan het innen van 1 boete (op 31 gegeven boetes) dan mag je rustig spreken van een inburgeringsramp".

Fritsma vindt de laksheid van de gemeente Den Haag stuitend. Hij zal van het college eisen dat onwillige inburgeraars onmiddellijk worden aangepakt door bijstandsuitkeringen stop te zetten. "Want als vrijwel iedereen een opgelegde boete niet betaalt dan moet je ingrijpen".

Fritsma blijft in de Tweede Kamer overigens pleiten voor onmiddellijke intrekking van de verblijfsvergunning van onwillige inburgeraars. "De praktijk die ik in Den Haag zie sterkt me daar natuurlijk in. Er komen mensen het land binnen die lak hebben aan onze samenleving, zich niet aan hun (inburgerings)plicht houden en lachen om opgelegde boetes. Die moet je meteen terug sturen naar hun land van herkomst".