PVV draagt staatssecretaris Teeven voor als erelid GroenLinks

3503 RA Utrecht

Betreft: Voordracht erelidmaatschap Mr. Fredrik (Fred) Teeven

Geacht partijbestuur,

Ingeval de huidige staatssecretaris van Veiligheid en Justitie zijn plannen voor een nieuw generaal pardon doorzet (hetgeen deze week zal blijken), wil ik hem bij deze voordragen voor een erelidmaatschap van uw partij.

De reden van deze voordracht is dat genoemde staatssecretaris er (meer dan menig GroenLinks politicus) in slaagt om de beginselen van uw partij rond de belangrijke thema's van immigratie en de multiculturele samenleving te realiseren.

De nieuwe pardonregeling, die hij voornemens is uit te voeren, voorziet er immers in dat afgewezen asielzoekers toch een verblijfsvergunning krijgen. Hiermee krijgt de multiculturele samenleving een flinke nieuwe impuls. Dat dhr. Teeven het gebed zonder einde van elkaar opvolgende pardonregelingen nieuw leven inblaast moet in uw visie een zeer bijzondere verdienste zijn.

Ook houdt de nieuwe pardonregeling vele bij GroenLinks aangesloten vreemdelingenadvocaten aan het werk. De staatssecretaris heeft immers bewezen dat het loont om verblijfsprocedures te rekken c.q. te stapelen en vertrekprocedures te traineren. Een grotere dienst kun je de door uw partij geliefde asielindustrie natuurlijk niet bewijzen.

Doorslaggevend in deze voordracht is echter het feit dat dhr. Teeven het belang van misdadigers boven dat van de samenleving stelt. De pardonregeling staat namelijk ook open voor degenen die bijvoorbeeld 4 weken in de gevangenis hebben gezeten. Hiermee wordt naadloos aangesloten op uw principe om daders van misdrijven te pamperen in plaats van aan te pakken.

Genoemde staatssecretaris heeft eigenhandig het gehele Nederlandse toelatingsbeleid om zeep geholpen door de daarin gestelde criteria waardeloos te maken.
Ook rechterlijke uitspraken (die de vertrekplicht van de afgewezen asielzoekers bevestigden) heeft hij ondergeschikt gemaakt aan het drammerige linkse wereldbeeld.

Kortom, een erelidmaatschap van uw partij kan op grond van deze omstandigheden niet uitblijven. Indien een dergelijk lidmaatschap tot op heden niet bestaat, verzoek ik u vriendelijk dit speciaal voor de staatssecretaris in het leven te roepen. Er is niemand die uw partijbeginselen beter dient dan hij.

Hoogachtend,

S.R. Fritsma, Tweede-Kamerlid Partij voor de Vrijheid