PVV eist einde aan gratis graaigeld voor Europarlementariërs

De PVV vindt het ongehoord dat de Europarlementariërs zichzelf maandelijks nog meer 'gratis geld' willen toekennen bovenop hun reeds riante inkomsten. "Een dergelijke verhoging is niet alleen compleet onnodig, het is bovendien weerzinwekkend dat de EP-leden in nog meer weelde willen baden terwijl bij steeds meer inwoners in Nederland het water aan de lippen staat", aldus PVV-woordvoerder Harm Beertema.
De PVV eist dat de minister van buitenlandse zaken maatregelen treft om deze schandalige zelfverrijking een halt toe te roepen en heeft onderstaande vragen ingediend.

Vragen van het lid Beertema (PVV) aan de minister van Buitenlandse zaken over het bericht 'MEPs to raise monthly allowances'/ 'Nog meer gratis graaigeld naar Europarlementariërs'

Bent u bekend met het artikel 'MEPs to raise monthly allowances'(*) en 'Nog meer gratis graaigeld naar Europarlementariërs'(**)?

Klopt het dat er een voorstel is gedaan om Europarlementariërs een verhoging toe te kennen van hun onkostenvergoeding van € 1.500 euro per maand (was € 21.379 per maand) en daarmee optellend tot bijna € 275.000 aan onkostenvergoeding, bovenop het inkomen dat de MEP voor zichzelf ontvangt?

Deelt u onze mening dat een dergelijke verhoging geen pas geeft voor de kiezers in Nederland die steeds meer welvaart inleveren en die in toenemend aantal aangewezen zijn op de voedselbanken(***), door het desastreuze Europese economische beleid waar Nederland zoveel last van heeft?

Bent u bereid om alles in het werk te stellen om deze schaamteloze zelfverrijking te doen stoppen?

(*)'MEPs to raise monthly allowances'(April 21, 2015) https://euobserver.com/institutional/128360

(**) 'Nog meer gratis graaigeld naar Europarlementariërs'(April 21, 2015) http://www.geenstijl.nl/

(***) http://www.voedselbankennederland.nl/nl/nieuws/38/nieuws/persbericht-dramatische-groei-aantal-klanten-voedselbanken-in-2013.html