Inbreng Harm Beertema bij Staat van de Unie: Henk en Ingrid zijn altijd de pineut!

Voorzitter,

Alweer een Staat van de Unie. Een State of the Union in navolging van de Verenigde Staten van Amerika, een echte federatie met een echte eenheidsmunt die kon ontstaan omdat er een Amerikaanse demos is, een Amerikaans volk dat dezelfde waarden deelt, dezelfde cultuur deelt en dat van coast to coast trots is op zijn vlag en vaderland. Hoe anders is dat hier, voorzitter? Er is geen sprake van één volk, van gedeelde waarden, van een gemeenschappelijke manier van leven.

De crisis die na de Eurocrisis de EU beheerst, is de invasie van asielzoekers die vooral de westelijke landen van de EU bedreigt. Vooral de westelijke landen, want de asielzoekers willen maar één ding, voorzitter. Die zijn alleen maar geïnteresseerd in het bereiken, met alle middelen, van de landen die hen luxe opvang bieden, inclusief zorg, onderwijs aan hun kinderen, een huis, en vervolgens een uitkering of werk. En dat allemaal met voorrang op de eigen burgers van Oostenrijk, NL, Zweden, België en vooral Duitsland. De eigen burgers worden verdrongen; voor hen geen voorrang bij het verdelen van de schaarse huizenvoorraad, van werk; zij moeten hun zorg zelf betalen, zij worden in toenemende mate aan hun lot overgelaten.

De landen in het oosten van de EU doen dat anders, voorzitter. Die hebben hun grenzen gesloten. Die hebben hekken gebouwd, die zetten het leger in om hun grenzen te bewaken. Die hebben WEL oog voor datgene wat voor een gekozen politicus heilig is. Of zou moeten zijn. En dat is het belang van de eigen kiezer, de eigen burgers. De eigen burgers zijn namelijk onze baas; hen dienen wij, door hen hopen wij te worden herkozen.

Is het belang van de Nederlandse burger gediend sinds de vorige staat van de unie? De vorige staat van de unie van maart stond in het teken van het Griekse drama. De chantage van de toenmalige Griekse regering die het bestond om de rest van de EU te chanteren met het ongecontroleerd en ongeïdentificeerd doorlaten van tienduizenden asielzoekers en IS-terroristen die dood en verderf zouden zaaien in West Europa.

Deze staat van de unie staat alweer in het teken van chantage. Chantage werkt, voorzitter. De Brusselse elite buigt mee als riet in de wind, ook met een nieuwe vorm van chantage. Nu gaat er drie miljard naar Turkije, Turkije wordt het aspirant-EU-lidmaatschap in het vooruitzicht gesteld en ze slepen het visumvrij reizen naar de EU in de wacht. Formeel is er geen verband, zegt de EU-elite, tussen deze deal en het EU-lidmaatschap. Maar waarom worden anders de onderhandelingen die al sinds 1987 op en af gaan heropend? Deze deal, voorzitter, is levensgevaarlijk. En vooral, ze dienen de belangen van onze Nederlandse burger NIET. Integendeel zelfs, ze druisen rechtsreeks in tegen onze belangen. De NL belastingbetaler betaalt mee aan deze deal, hij wordt getroffen omdat door de visumvrijstelling er NOG een invasie aankomt. Naast de invasie van asielzoekers die er al is, komt er een extra invasie op gang van Turkse sloebers, zonder middelen van bestaan. Al die mensen reizen vanaf volgend jaar ongehinderd naar Berlijn, naar Rotterdam, naar Antwerpen. En daarmee wordt het belang van Nederland, voorzitter, ernstig bedreigd.

Dat is de staat van de unie volgens onze mensen; het is een unie die ons verarmt, die ons mooie sociaal verzekeringsstelsel uitwoont, die onze woningvoorraad opvreet, die onze gemeenschappen verziekt door islamisering, criminaliteit, sociale ellende in de straten en wijken. En niet te vergeten door bloedige terreuraanslagen. En wat krijgen we ervoor terug? Niet eens een resultaatverplichting over de toestroom van asielzoekers. De winnaar van de deal is de islamitische tiran Erdogan. Wie controleert waar die miljarden heen gaan? Een onafhankelijke rapporteur? Of de Turken zelf? De Turkse overheid die journalisten bedreigt, die sociale media wil onderdrukken? Waar zojuist een Koerdische politicus werd vermoord? Waar geruchten de ronde doen dat de BMZ-groep Denizcilik waarvan de zoon van Erdogan, Bilal Erdogan, één van de grootste aandeelhouders is. Zijn bedrijf zou al voor honderden miljoenen dollars aan gestolen Syrische en Iraakse olie gekocht hebben van IS, waarmee de terreur van IS wordt gefinancierd. Wat is daarvan waar, vraag ik de premier. Kan hij dat bericht bevestigen? Wat is er waar van deze buitengewoon zware aantijgingen, vraag ik onze premier.

Onze belastingbetaler moet nu bijdragen aan de miljardendeal voor het land waar de president een paleis heeft gebouwd, het Ak Saray (Witte Paleis of Vlekkeloos), 50 keer groter dan het Witte Huis, met zeker 1000 kamers, dat 91.000 vierkante meters groot is en ook nog eens illegaal is gebouwd ( de bouwvergunning deugt niet). Het paleis is vanwege de locatie, de omvang en de vermoedelijke kosten een van de meest omstreden projecten van Erdogan. De kosten zijn niet openbaar gemaakt, maar het zou gaan om een bedrag ergens tussen de 275 en 340 miljoen euro. Kunt u ook dat bevestigen, vraag ik de premier.

Dat land, voorzitter, dat land ontvangt nu van de EU-belastingbetalers de enorme som van 3 miljard Euro. Wat krijgt hij daarvoor terug? Drie resultaten die regelrecht TEGEN het belang van de NL burger ingaan. De PVV roept het kabinet dan ook op om deze blunderdeal met Turkije te herstellen. Neem uw verantwoordelijkheid als Nederlandse premier, dien het belang van uw eigen volk en haal onmiddellijk een streep door deze deal met Turkije. Wees solidair met uw eigen kiezer, uw eigen volk, uw eigen buren. Stop met het uitverkopen van onze belangen.
Nog één vraag m.b.t. Turkije, voorzitter: afgelopen weekend (30/11) zijn twee Turkse generaals en een kolonel gearresteerd omdat ze vrachtwagens van de Turkse geheime dienst MIT hebben onderschept. De vrachtwagens waren volgeladen met wapens en reden richting Syrië (krant Today’s Zaman). Kan de premier ook dit verontrustende bericht nader toelichten? Als dit bericht klopt, wat zegt dat dan over de positie van de regering Erdogan? Wat is uw analyse?

Begin volgend jaar mag Nederland het EU-voorzitterschap op zich nemen. Dat de minister-president een afkeer heeft van het begrip visie is bekend. Hij zei al dat hij geen behoefte had aan “vergezichten”. De premier liet zich er zelfs op voorstaan tijdens zijn H.J. Schoo-lezing in 2013 waar hij de opmerking plaatste: “visie is als een olifant die het zicht belemmert”. Ook dit weekend (30/11) besteedde premier Rutte bij het VVD-congres vijf minuten van zijn speech aan de toenemende terreur in Europa in termen van “ploerten, die we wel even een lesje zullen leren”, ZONDER de islam ook maar te benoemen. Is er nu juist in deze verschrikkelijke tijd van terreurdreiging, het Nederlands EU-voorzitterschap en de almaar oprukkende EU-superstaat, niet iets van een leidinggevend principe nodig, vraag ik aan de min-pres, via u vz.? En wat zou die visie dan zijn? Als het gaat om de veiligheid van de Nederlanders? Om de toekomst van de Unie? Wat zegt de premier? Wat is zijn stip op de horizon? Een federatie? De PVV heeft een duidelijk verhaal, voorzitter: uit de unie, herstel van de natiestaat, baas over eigen grenzen, over de eigen munt. Iedereen die het wil weten, mag het weten. Ons rapport Nexit ligt voor iedereen klaar. Maar wat wil onze regeringschef met de EU? Ik stel de vraag bij elke staat van de unie, voorzitter. Traditioneel. En net zo traditioneel beantwoordt de premier hem NIET. Maar ik geef hem nog een keer de kans.

Samenvattend, voorzitter, er is geen culturele verbondenheid tussen Henk en Ingrid en de burgers van Moldavië en Georgië, met wie wij intussen associatieverdragen hebben. En al helemaal niet met Turkije. Want het zijn Henk en Ingrid die lijden onder de verdringing op de arbeidsmarkt in de lager betaalde banen, ZIJ zijn het die dagelijks geconfronteerd worden met de gevolgen van de open grenzen in Schengen, ZIJ zijn het die hun belastinggeld nu moeten afstaan aan een waardeloze overeenkomst met de Turken, terwijl hun eigen zorg en onderwijs wordt uitgehold, ons land steeds verder wordt geïslamiseerd en de bejaardenhuizen gesloten worden. ZIJ leveren geld in, ze leveren welvaart in als gevolg van de gigantische herverdelingsoperatie die de Europese Unie eigenlijk is. Dat is de staat van de unie voor de kiezer van de PVV, voorzitter.

De unie verkeert sinds 2008 in een permanente staat van crisis. Een muntunie kan niet bestaan zonder een politieke unie. Een politieke unie, een federale Verenigde Staten van Europa, kan niet bestaan zonder een volk dat waarden deelt, van burgers die elkaar kennen van nabij, van nabuurschap dus. Henk en Ingrid willen geen uitbreiding naar het oosten. Ze willen niet dat de onderhandelingen met Erdogan worden heropend.

Wij willen onszelf regeren. Dat hebben we al die eeuwen uitstekend gedaan. Wij willen verantwoording afleggen aan onze eigen Nederlandse kiezers, aan onze belastingbetalers en niet aan ongekozen technocraten.

Voorzitter, de desintegratie van de Unie die zich nu voltrekt, ook volgens Timmermans en Dijsselbloem, kan ons niet hard genoeg gaan. Het draagvlak voor de Unie brokkelt met de dag verder af, door de sluipende rampen van de massa-immigratie, door de islamisering van onze oude wijken en de afbraak van onze verzorgingsstaat. En door de terreur die het resultaat is van de open grenzen. Het laatste overleg over het voorzitterschap sloot ik af met de volgende woorden. Ik herhaal die woorden nog een keer.

Het zou ongeloofwaardig zijn om u een mooi voorzitterschap te wensen. Want ik meen dat niet. De toekomst van de EU wordt namelijk overschaduwd door terreur, door geweld, door oorlog en door verdere sociale ontwrichting.