PVV: “Snel einde aan spoorterreur in Rotterdam!”

De Partij voor de Vrijheid wil dat er een einde komt aan de spoorterreur op Rotterdam Centraal. Dit naar aanleiding van de massale vechtpartij enkele weken geleden. PVV-er Machiel de Graaf: “Het wordt tijd dat het tuig, dat voor andere mensen het treinreizen onveilig maakt, voorgoed van de stations wordt verbannen. De maat is vol en ik zal de minister vragen om stevige maatregelen.”

De leden De Graaf, Helder en Bontes (allen PVV) stelden kamervragen naar aanleiding van deze toestand, en eisen onder meer een totaal en levenslang OV-verbod voor het ontspoorde tuig.

Bent u bekend met het artikel: 'Drugrunners vechten met NS-personeel' in het Algemeen Dagblad van 4-10-2012?

Deelt u de mening van het personeel dat de daders van deze vechtpartij een permanent OV-verbod moeten krijgen en nooit meer in een trein of op een station mogen komen? Zo neen, waarom niet?

Deelt u de mening van de PVV dat een permanente politiepost bij zal dragen aan de veiligheid op en rond het station Rotterdam CS? Zo neen, waarom niet?

Deelt u de mening van de PVV dat medewerkers van de NS zich nimmer bedreigd dienen te voelen en derhalve zich met gepaste middelen moeten kunnen beschermen, zoals bijvoorbeeld een taser? Zo neen, waarom niet?

Bent u het met de PVV eens dat deze situatie weer eens aantoont dat de strafrechtelijke grens van groepsaansprakelijkheid verruimd dient te worden, zodat de gehele groep aangepakt kan worden? Zo neen, waarom niet?