Rabat verbiedt Berberse namen - Kamervragen

Vragen van de leden Fritsma, Wilders en Brinkman (allen PVV) aan de minister voor WWI, de minister van Buitenlandse Zaken en de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties over het door Marokko verbieden van namen in Nederland.

1)
Heeft u kennis genomen van het artikelen "Rabat verbiedt Berberse namen Marokkanen in Nederland"? (*)

2)
Deelt u de mening dat het onacceptabel is dat de Marokkaanse autoriteiten middels een lijst met verboden namen voor in Nederland woonachtige Marokkanen bepalen welke naam zij aan hun kinderen moeten geven? Zo neen, waarom niet?

3)
Bent u bereid de Nederlandse gemeenten opdracht te geven deze bemoeizuchtige namenlijst onmiddellijk terug te sturen naar de Marokkaanse ambassade, vergezeld van de mededeling dat de Marokkaanse overheid geen enkele zeggenschap heeft over de naamgeving van in Nederland wonende mensen? Zo neen, waarom niet?

4)
Bent u tevens bereid om de Marokkaanse autoriteiten nu voor eens en altijd duidelijk te maken dat dergelijke brutale inmenging in Nederlandse aangelegenheden niet wordt geduld? Zo neen, waarom niet?

(*) Trouw - Rabat verbiedt Berberse namen