Kamervragen over Pakistaans stemadvies

Heeft u kennisgenomen van de berichten “Stemadvies Pakistan: Nederlandse Moslim Partij” (*) en “Pakistan zegt: Stemp Nederlandse Moslimpartij!”(**)?

Is het waar dat in de bezoekerswachtruimte van de ambassade van de Islamitische Republiek Pakistan in Den Haag verkiezingspamfletten liggen van Pakistaanse kandidaten voor de Haagse gemeenteraad van de Nederlandse Moslim Partij en de Islam Democraten? Zo ja, wat is uw oordeel hierover?

Deelt u overigens de mening dat de woordcombinatie Islam – Democraten als een tang op een varken slaat?

Deelt u de mening dat reclame vanuit die ambassade voor deze twee islamitische partijen die deelnemen aan de Gemeenteraadsverkiezingen in Den Haag als een (verkapt) stemadvies kan worden gezien en dat dit een ongepaste inmenging in de binnenlandse Nederlandse politiek is door de Islamitische Republiek Pakistan?

Bent u als bescheiden tegenmaatregel bereid PVV-folders neer te leggen in de wachtkamer van de Nederlandse ambassade te Islamabad of geeft u er de voorkeur aan de ambassadeur van de Islamitische Republiek Pakistan te Den Haag te ontbieden om uw ongenoegen te uiten over de inmenging van dat land in de Nederlandse binnenlandse politiek?

(*)   Artikel Elisivier.nl
(**) Artikel Geenstijl.nl