feed-image RSS

Mevrouw de voorzitter,

209 dagen en 7 maanden heeft het geduurd.
En dat is inderdaad zolang het duurt als je een kabinet vormt zonder de tweede partij van Nederland.
Dat is hoe lang het duurt als je de democratie aan de kant zet, opzij schuift. De verkiezingsuitslag negeert.
Dat is als je anderhalf miljoen Nederlanders die op de PVV hebben gestemd een klap in het gezicht en een trap na geeft.

Geert Wilders: “Dit regeerakkoord is pure volksverlakkerij. Hoezo vertrouwen in de toekomst? Het existentiële probleem waar ons land mee te maken heeft wordt compleet genegeerd. Het woord islam komt niet eens in het regeerakkoord voor! En ik dacht dat we uit de financiële crisis waren en dat het beter ging met de economie maar ik zie slechts een mager procentje koopkrachtstijging en lees vooral over btw-verhoging, de hypotheekrenteaftrek kortwieken, vliegtaks, en ga zo maar door. Tegenover veel lastenverlichtingen staan ordinaire lastenverzwaringen. En waar is die verlaging van het eigen risico? Die zie ik nergens. Rutte heeft Nederlanders jarenlang duizenden euro’s afgepakt en ze krijgen nu een paar tientjes terug die ze vaak meteen weer mogen inleveren aan lastenverzwaringen. Daar heb ik maar één woord voor: volksverlakkerij.”

Vragen van de leden De Graaf en Wilders (beiden PVV) aan de demissionaire minister-president en de demissionaire minister van SZW over de overname van de Haagse Thomaskerk door een moskee.

Bent u bekend met het bericht ‘Haagse kerk verandert in moskee’(*)?

foto-geert