feed-image RSS

Mevrouw de voorzitter,

De PVV is het gemanipuleer en het gemarchandeer van dit kabinet, en de VVD-bewindslieden in het bijzonder, helemaal zat. En het houdt ook maar niet op. Of het nu inderdaad de bonnetjes van Teeven of Van der Steur zijn; of het nu het gebruik is van de verkeerde cijfers over de energierekening door de heer Wiebes; of het nu de vergeten criminele asielcijfers van de heer Harbers zijn; of nu het over de Algemene Beschouwingen heen tillen van de klimaatcijfers; het deugt allemaal niet.

Voorzitter, dank u zeer. Daar stonden ze dan gisteren naast elkaar tijdens de persconferentie over het Klimaatakkoord. Het was geloof ik op Algemene Zaken. Premier Rutte en Minister Wiebes, vertegenwoordigers van het kabinet en allebei lid van de grootste leugenpartij die Nederland ooit heeft gekend, de VVD.

Nederland heeft geen CO2-probleem maar een VVD-probleem. De leugenmachine van die partij draait ook nu weer overuren. Eerder zeiden ze minder immigratie te willen maar tekenden wel voor Marrakesh. In het Regeerakkoord stond geen verruiming van het kinderpardon maar dat kwam er ook toch, weten we inmiddels. En ook nu weer met het klimaatbeleid.

Voorzitter, het was de VVD die met trots tekende voor het Regeerakkoord dat premier Rutte “het groenste kabinet ooit noemde”. CO2-reductie, klimaatbeleid – het stond er allemaal gewoon in. Daarna tekende, verdedigde en stemde de VVD ook vrolijk voor de Klimaatwet.

foto-geert