feed-image RSS

Voorzitter,
10 miljoen mensen hebben op 15 maart de moeite genomen om hun stem uit te brengen.
Rijen lang. Heel Nederland stond bij de stembus. De opkomst was historisch hoog.
De VVD verloor acht zetels maar blijft de grootste partij. De PVV won vijf zetels en is nu de tweede partij van Nederland, gevolgd door het CDA op nummer drie. Groen Links en D66 wonnen zetels, maar de SP verloor, de CU bleef gelijk en de totale PvdA-fractie past inmiddels in een bestelbusje.

Video is Nederlands ondertiteld

Hallo Deutschland,

Geht's euch gut?
Mir geht's gut!

Gestern ein neues Amerika, heute Koblenz und morgen ein neues Europa.

Vz, Volgens de Belgische autoriteiten kwamen 2 terreurverdachten mogelijk op 13 november vorig jaar, de dag van de vreselijke terreuraanslagen in Parijs, met een bus – de eurobus – vanuit Brussel naar Amsterdam. Inmiddels zijn ze in België gearresteerd samen en tegelijk met de daders van de aanslagen in Parijs en Brussel. Volgens de Franse krant Le Monde zijn het Syriëgangers, die via de asielstroom Europa zijn binnengekomen. Ze zouden zelfs in Amsterdam een hotel hebben geboekt. Klopt dat, vraag ik aan de minister. Kan hij dat bevestigen of ontkennen? Ik zie over dat hotel in ieder geval niets terug in zijn brief. Graag een reactie. En zijn deze twee mensen überhaupt hier geweest? Wist hij dat ze deel uitmaakten van de terreurgroep rond Abdeslam die de massamoorden pleegde in Parijs en Brussel? Hadden ze daadwerkelijk Schiphol als mogelijk terreurobject in het vizier? Graag antwoorden. De brief geeft ook daar geen antwoorden over.

foto-geert