feed-image RSS

Vz,
Ook voor het hoger onderwijs heeft het Coronavirus flinke gevolgen gehad en ook daar heeft men zo snel mogelijk proberen te schakelen naar vormen van onderwijs die wel mogelijk waren. Dat is ongetwijfeld gepaard gegaan met veel stress en onzekerheid en onze complimenten gaan dan ook uit naar alle medewerkers die dit mogelijk hebben gemaakt.
Tot zover de complimenten voorzitter, want de Coronacrisis heeft ook aangetoond dat het huidige verdienmodel van publiek bekostigde instellingen te veel leunt op de instroom van internationale studenten. We moeten ons dus afvragen wat het bestaansrecht is van publiek bekostigde universiteiten die zonder internationale studenten nog maar 70% tot 50% van het totale aantal studenten overhouden en zonder de inschrijving van internationale studenten hun financiƫn niet op orde krijgen.

Vz,

Ik wil het vandaag in het bijzonder hebben over China en de schadelijke rol die deze communistische staat speelt binnen ons academisch onderwijs.

Schriftelijke vragen van het Lid Beertema (PVV) aan de minister van OCW:

Bent u bekend met het bericht dat ROC Nijmegen af wil van een docente, omdat zij een kritisch boek over de gang van zaken op school had gepubliceerd (*)?

Harm Beertema