feed-image RSS

Schriftelijke vragen van de leden Wilders, De Graaf en Beertema (allen PVV) aan de minister van SZW en de beide bewindslieden van OCW:

Bent u bekend met het bericht ‘Opnieuw geschiedvervalsing in Nederlands schoolboek’*?

Schriftelijke vragen van de Leden Beertema en Kops (allen PVV) aan de minister voor Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media.

Heeft u kennisgenomen van het bericht “Slob: leerplicht gaat vóór klimaatspijbelen”(*)?

Vz, we hebben het over de toekomst van het rekenen in het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs, maar de berichtgeving in de media hebben vooral duidelijk gemaakt dat het rekenonderwijs eigenlijk geen toekomst heeft onder dit kabinet.
De afgelopen dagen hebben ons ook duidelijk gemaakt dat deze regering steeds minder met één mond spreekt. Zo ook over de rekentoets. Eigenlijk hebben we het vandaag over een plan van de minister dat bij voorbaat al is afgeschoten door zijn partners in de coalitie. Alleen de ChristenUnie en de VVD zien heil in dit plan. Het CDA en D66 willen naast het kinderpardon ook een rekenpardon.
Dit debat had wat ons betreft dan ook op een ander moment gevoerd kunnen worden., na de komende verkiezingen die wel heel hard naderbij komen nu zelfs de rekentoets het Kabinet verdeelt tot op het bot. Wat een vertoning, voorzitter.
Nu bespreken we inhoudelijk een plan dat er toch niet gaat komen.

Harm Beertema