feed-image RSS

Vragen van het lid Helder (PVV) aan de minister van Justitie en Veiligheid over het bericht “Politie kiest voor nieuwe definitie van etnisch profileren.”

Kent u het bericht “Politie kiest voor nieuwe definitie van etnisch profilieren”? (*)

Vragen van de leden Helder en Wilders (PVV) over het bericht “Bezoek aan Ertugrul Gazi CamiiMoskee (Facebook 1 december 2017).

Kent u het bericht “Bezoek aan Ertugrul Gazi CamiiMoskee (*)?

Voorzitter,

De Nationale Politie staat als een huis, aldus oud-minister Opstelten, alleen de plinten hoeven te worden afgelakt, aldus oud-korpschef Bouman en de hypotheek van Rutte II op het in aanbouw zijnde huis van maar liefst € 500 miljoen is afgelost door het “extra geld.” Voorzitter, alle drie onjuiste stellingen.

De vorige minister schreef aan de Kamer: “ik onderken dat de politie voor grote uit-dagingen staat: voldoende capaciteit en middelen zijn cruciaal voor een effectief poli-tieoptreden.” Dat ben ik met hem eens. Niet voor niets besteedt de PVV € 1 miljard aan de politie. Helaas is onze motie drie weken geleden verworpen.

Lilian-Helder-klein