feed-image RSS

Vragen van de leden Helder en Wilders (PVV) aan de minister van Justitie en Veiligheid over een bericht op Twitter van het Operationeel Centrum van de politie Den Haag (@POL_OCDH):

Kent u het bericht op Twitter van het Operationeel Centrum van de politie Den Haag (@POL_OCDH) met deze inhoud: “In verband met het offerfeest, bestaat de kans dat er vanaf vrachtwagens veel #kadavers worden verkocht. Dit is een legale actie. Schrik er niet van en er hoeft geen contact met de politie gemaakt te worden erover. Bedankt voor uw begrip! ^DV”

In diverse debatten heb ik het gezegd en ik herhaal het vandaag weer: de PVV is tegen regulering van cannabis. Als eerste verwijs ik naar het nog steeds relevante rapport van de Commissie Van der Donk met de titel “Geen deuren, maar daden.”

Hierin wordt namelijk de conclusie getrokken dat in de wereld van de cannabishandel de coffeeshops maar een bescheiden onderdeel zijn geworden. De teelt en de daaraan verbonden criminaliteit zijn vrijwel autonoom: de productie wordt voor een groot deel afgezet buiten het productiegebied en verhandeld buiten de coffeeshop om naar binnen- of buitenland. Volgens genoemde Commissie heeft het coffeeshopbeleid hierdoor nu nog slechts een heel bescheiden effect op de aanpak van de productie van cannabis en de daaraan verbonden georganiseerde criminaliteit. (p. 40 en 41 van het rapport). Hier is helemaal niets aan veranderd.

Vragen van lid Helder (PVV) aan de minister van Justitie en Veiligheid over het bericht “Boeven vrij op straat door lange reistijd agenten.”

Kent u het bericht “Boeven vrij op straat door lange reistijd agenten”? En zo ja, klopt dit?

Lilian-Helder-klein