feed-image RSS

Mede dankzij de inzet van Nederlandse F16’s is het kalifaat vernietigd. Nederlandse F16’s hebben 2100 keer hun wapens ingezet. Dat daarbij in slechts twee gevallen burgerslachtoffers zijn gevallen toont de professionaliteit van onze krijgsmacht. Uiteraard betreuren wij ieder geval van onschuldige slachtoffers. Het ziet er naar uit, dat redelijkerwijs gesproken alles in het werk is gesteld om te voorkomen dat er burgerslachtoffers zouden vallen. Dergelijke rampzalige, onbedoelde gevolgen kúnnen zich echter voordoen in een oorlog, zoals wij allemaal weten. Ook als je de oorlog zo zorgvuldig mogelijk probeert te voeren.
Gelukkig is door de inzet van een Nederlandse F16 een bommenfabriek van Islamitische Staat vernietigd en daarmee laffe terreuraanslagen voorkomen.

Vragen van het lid de Roon (PVV) aan de minister van Buitenlandse Zaken over inzet door Turkije van fosforbommen en/of -granaten in Noord-Syrie.

Bent u het met mij eens dat het gebruik van fosforbommen en/of -granaten door Turkse strijdkrachten in burgerzones in Noord-Syrie in strijd met de Conventies van Geneve is? (*)

De PVV heeft hem gewaarschuwd: hem, de premier van Nederland, de leider van de VVD, gewaarschuwd niet in zee te gaan met de president van Turkije.
We hebben hem al jaren geleden gezegd dat Erdogan totaal onbetrouwbaar is, dat hij ons vroeg of laat zal gaan gijzelen door als het hem uitkomt te dreigen de grenzen wagenwijd open te zetten.
We hebben hem gezegd geen miljarden euro’s aan die Turkse staatsterrorist en islamist te betalen maar onze eigen grenzen te sluiten voor migranten en terroristen in plaats van op die Erdogan te vertrouwen.

raymond-de-roon