feed-image RSS

Voorzitter,
Steeds meer burgers van EU-lidstaten zien Turkije als vijand in plaats van partner. En slechts vier procent van de inwoners ziet Turkije als vriend, met gedeelde waarden en belangen. Slechts vier procent!

Dat blijkt uit Europees onderzoek voorzitter.

De doorsnee burger ziet dus wat veel politici niet willen zien: dat het Turkije van Erdogan niet deugt, gevaarlijk is en niet te vertrouwen. Maar wat we óók zien is een gapend gat tussen wat burgers zien, en wat politici doen;

Met de absurde slotsom dat Turkije formeel nog steeds kandidaat is voor het EU-lidmaatschap. Ondanks de Turkse steun aan terroristen en jihadisten. Ondanks de Turkse illegale de facto annexatie van Cyprus. En ondanks de Turkse illegale militaire acties in Syrië en Irak en de Turkse illegale bezetting van delen van Syrië.

Er wordt in Brussel deze maand veel gesproken over Turkije. Met de Europese Raad op 24 en 25 juni als besluit. Daarom de oproep van de PVV om de politiek wat meer in lijn te brengen met de realiteit. Zoals die ook ervaren wordt door de burgers.

Oftewel, zie Turkije niet als partner of vriend, maar als tegenstander. Zet ook formeel een streep door het Turkse EU-lidmaatschap en stop de financiële steun aan Turkije. Dat is mijn oproep!
Maar wat doet de minister op die punten? Graag een reactie!

Voorzitter,
De PVV wil dat Nederland onze democratische bondgenoot Israël onomwonden steunt in woord en in daad.

We kunnen én mogen nooit buigen voor de islamitische terreur van Hamas en zijn donoren Turkije, Qatar en Iran.

Helaas was de reactie en opstelling van de premierteleurstellend. In het torentje, in dit parlement en in de Nederlandse samenleving brokkelt de steun voor Israël af.

Een diep trieste constatering omdat Israël- en Jodenhaat het gat opvult.

Het enige land dat tijdens de extra RBZvideoconferentie van dinsdag jl. geen millimeter twijfel liet bestaan over het zelfverdedigingsrecht van Israël was Hongarije.

De arabisten Netjes en De Ruiter slaan in hun opiniestuk ’Nederland heeft nooit jihadisten Syrië gesteund’ (Telegraaf 18/2) de plank volledig mis. Ze stellen dat de politiek zich ten aanzien van het steunprogramma in Syrië druk gemaakt heeft “om niets”. Een kwalijke aantijging. Niet alleen veronachtzamen ze daarmee de oorlogsmisdaden die door Nederland gesteunde groepen zijn gepleegd, ook gaan ze voorbij aan één van de belangrijkste elementen van onze democratie: de informatieplicht van de regering die is verankerd in onze grondwet.

raymond-de-roon

steun ons ideal