feed-image RSS

Griekenland
Procedure
Voorzitter, Griekenland heeft de buit weer binnen, nog net voor de zomervakantie kunnen ze weer 8,5 mld bijschrijven. Inmiddels staat de teller op 260 MILJARD, ¼ ton per Griek.
Niemand vraagt zich af of ze dat ooit kunnen terug betalen. Niet voor niets wordt de druk om de schuld deels kwijt te schelden steeds groter.
Looptijden worden opgerekt en rentes gaan naar nul.

Alle seinen staan op groen, kopte het CPB. Met een groei van 2,4%, een overschot van 0,5% en een daling van de werkloosheid met 100.000.

Het is economisch zomer, geen lente meer, verklaarde Job Swank van DNB opgetogen. De economie gaat griezelig goed en laat de hoogste groei in 10 jaar zien. Het saldo is positief, het vertrouwen terug, bedrijven investeren weer, de werkloosheid daalt. DNB ziet zelfs voorlopig geen beren op de weg.

Nou da’s lekker......... voor deze minister van Financiën, wel ja!
Maar niet voor de hardwerkende Nederlander. Deze kreeg eerst een vette rekening van de crisis voor zijn kiezen en zit nu met een vette kater opgescheept. Hij blijft achter met een lege portemonnee, een afgefikte verzorgingsstaat en een verschraalde sociale zekerheid.
Rutte en Dijsselbloem hebben flink huisgehouden!

De bankenunie werd met één doel opgericht, namelijk om ervoor te zorgen dat banken niet meer met belastinggeld worden gered. Dat nooit meer. Die band tussen de banken en de lidstaten moest worden doorgeknipt. Bij problemen moeten in eerste instantie de aandeelhouders en de crediteuren, de schuldeisers, worden aangesproken. Zij hebben tenslotte willens en wetens het risico genomen om de bank geld te lenen en hebben de rendementen genoten van deze transacties.

teun-van-dijck