feed-image RSS

Lees nieuwsartikelen over de PVV-plannen:

Voorzitter,

Vertrouwen in de Toekomst, luidt de titel van het Regeerakkoord.
Maar veel belangrijker nog is de vraag: Heeft de burger wel vertrouwen in dit Kabinet.
Bijna 60% van de mensen heeft er weinig tot geen vertrouwen in (bron: eenvandaag).
De burgers zijn structureel voorgelogen, voor de gek gehouden en uitgeknepen. Ze wantrouwen de politiek. Als je mensen vraagt wat ze vinden van de plannen van Rutte3 is het antwoord: mooie praatjes en beloftes, maar ze geloven er niks van. Ze geloven Rutte niet meer (53%). En terecht!

Schriftelijke vragen van de leden De Graaf, van Dijck en Wilders (allen PVV) aan de ministers van V&J, financiën, SZW en BuZa:

1. Bent u bekend met de berichten ‘Stichtingen steunen terreur’* en ‘Drinkwater uitgedeeld in Syrië, maar waar dan?*?
  2. Hoeveel mensen zijn er in Nederland sinds 2012 veroordeeld voor het financieren van islamitische terreur en welke straffen werden er opgelegd?
  3. Bent u bereid om veroordeelden na het voldoen van hun straf het Nederlanderschap af te nemen en hen uit te zetten? Zo nee, waarom niet?
  4. Bent u bereid strengere regels op te stellen voor banken en geldkantoren aangaande de meldingsplicht verdachte transacties, met speciale aandacht voor financiering van moskeeën en (moslim-)terreur? Zo nee, waarom niet?

*Algemeen Dagblad, 16-10-2017

We bespreken hier vandaag het kamikazebeleid van de ECB. Het ergste is nog dat deze minister van Financiën er niks van mag vinden. Op elke vraag die wij hem de afgelopen jaren stelden, zei hij: ik ga er niet over. Net nog, een uur geleden. Op mijn vraag: vindt de minister van Financiën dat de ECB nu ook Griekse staatsobligaties mag kopen, we weten allemaal wat die waard zijn, voor 100 miljard, zegt deze minister van Financiën: ik ga er niet over.

teun-van-dijck