feed-image RSS

Schriftelijke vragen van de leden De Graaf en Beertema (beiden PVV) aan de ministers van SZW, V&J en OCW:

Bent u bekend met het bericht ‘Jihadonderzoeker UvA uitte zelf steun voor IS-strijders’?(*)

Vragen van de leden Wilders, Beertema en Bosma (allen PVV) aan de Minister-President, minister van Algemene Zaken over de uitspraken van de Koning over de EU

Heeft u kennisgenomen van de toespraak van de Koning van heden in het Europees Parlement waaruit blijkt dat hij tegen een Brexit is door te stellen dat "het Europese boeket níet compleet is zonder de English rose"? Is het waar dat de Koning zich daarmee keert tegen een mogelijk vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de EU?

Schriftelijke vragen van het lid Beertema (PVV) aan minister Bussemaker (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) naar aanleiding van het interview 'Alle politieke partijen moeten Wilders aanvallen'

Bent u bekend met de uitspraken van de decaan van de NSOB, de hoogleraar Paul Frissen, die hij deed in een interview "Alle politieke partijen moeten Wilders aanvallen" op 1Limburg(*) ?

Vindt u met ons dat een decaan van de NSOB, die verreikende invloed heeft op het denken en handelen van hoge ambtenaren, geen ideologische uitspraken kan doen zonder enige wetenschappelijke grond zoals "De bijl aan de wortel van onze democratie. Hij (Wilders) had onmiddellijk gecorrigeerd moeten worden. Dit is hartstikke gevaarlijk." Zo nee, waarom niet?

Harm Beertema