feed-image RSS

Vragen van het lid De Roon (PVV) aan de minister van Buitenlandse Zaken, n.a.v. een tweet van de Nederlandse ambassadeur in Denemarken:

Kent u de tweet van de Nederlandse ambassadeur in Denemarken, waarin deze op het bericht dat de lijsttrekker van de VVD geen coalitie wil vormen met de PVV reageert met: Good news! No more “feeding the beast”?

Vragen van het lid De Roon (PVV) aan de Minister van Defensie over het tekort aan materieel voor de missie in Mali:

Waarom moest de Kamer uit de krant vernemen over het materieeltekort bij de uitzending van nieuwe militairen voor de Koendersmissie? (*)(**)

Het Internationaal Strafhof nadert zijn 15-jarig bestaan, tijd voor bezinning. Op de agenda van de Raad zal ook worden gesproken over het terugtrekken van een aantal Afrikaanse landen (Burundi, Gambia, Zuid-Afrika) uit het Internationaal Strafhof. De minister heeft zelfs onlangs in een krant een poging gedaan om het zinkend schip in stand te houden. Afgelopen week zijn alle verdragspartijen van het Strafhof enkele dagen bij elkaar gekomen. Wat is hier eigenlijk uit gekomen? Pompen of verzuipen? Of moet ik zeggen: pompen en toch verzuipen?

raymond-de-roon