feed-image RSS

De PVV vindt het te bizar voor woorden dat de Ombudsman zijn eigen oordeel herziet onder druk van VVD-coryfee Ed Nijpels van de SER. PVV-Kamerlid Reinette Klever: "Een kind kan zien dat de uitspraken van Ed Nijpels over windmolens op zijn minst onjuist en onvolledig zijn. De Nationale Ombudsman dient de belangen van de bevolking op een onafhankelijke manier te verdedigen en zich niet monddood te laten maken door de elite". Vandaar dat de PVV nu in schriftelijke vragen om het vertrek van de Ombudsman vraagt.

Vragen van het lid Klever (PVV) aan de Minister van Economische Zaken over het bericht: “Ombudsman haalt bakzeil: Ed Nijpels en SER wél eerlijk over windenergie” (*).

Voorzitter, het doel van dit wetsvoorstel is veilige elektronische identificatie tussen burgers, bedrijven en overheden in de EU. In de kern moet het de betrouwbaarheid van elektronische identificaties vergroten, zodat deze identificaties Europa breed gebruikt kunnen worden. Je kunt je straks als Nederlander met je Digid identificeren als je je inschrijft aan een Spaanse universiteit of als je BTW terugvraagt van de overheid van Letland, als je daar zaken doet.

Voorzitter, de enige wijziging aan de wet opslag duurzame energie, die wat betreft de PVV zinvol is, is het afschaffen van de wet. De wet opslag duurzame energie subsidieert onrendabele vormen van energie, frustreert daarmee innovatie en de rekening wordt neergelegd bij mensen die nu al hun energierekening niet kunnen betalen (*). En die energierekening is al hoog genoeg.

Reinette-bis