PVV: Europese Commissie heeft verstand verloren

Vandaag heeft de Turkse Minister van Europese Zaken en EU-onderhandelaar Egemen Bagis middels een persverklaring (*) bekend gemaakt dat Turkije en de EU samen een "mijlpaal" hebben bereikt. Turkse bureaucraten krijgen invloed op nieuw in te voeren EU-wetgeving. Dit zal volgens Bagis mede helpen om de "verkeerde beelden tegenover Turkse EU-toetreding" weg te nemen. Zowel PVV leider Geert Wilders als de voorzitter van de PVV in het Europarlement Barry Madlener veroordelen deze stap van de Europese Commissie fel.

Wilders: "Erdogan heeft zijn masker afgeworpen en zich de afgelopen maanden als een ordinaire oorlogshitser gedragen. Uit het antwoord van de EU blijkt dat de Europese commissie haar verstand heeft verloren heeft door het islamitische paard van Troje nu al binnen te halen en de Turken mee te laten schrijven aan EU-wetgeving die ook voor Nederland geldt. Het wordt tijd dat we voor eens en altijd een einde maken aan deze poppenkast en de Turken vertellen dat ze niet welkom zijn in de EU. Nu niet, morgen niet. Nooit!"

Madlener: "Het is een grof schandaal dat, in een tijd waarin Turkije een veiligheidsrisico in de regio vormt, de Europese Commissie de toetreding van Turkije probeert te bespoedigen. Turkije houdt al tientallen jaren een groot gedeelte van volwaardig EU lidstaat Cyprus bezet en heeft recentelijk oorlogsschepen naar de Europese buitengrens gestuurd. Het binnenlaten van deze wolven in schaapskleren is een treurig dieptepunt in de kansloze onderhandelingen die momenteel gevoerd worden. De onderhandelingen dienen definitief te worden gestaakt en de commissie moet dit zotte plan intrekken."

(*) Statement_Bagis.doc