Inbreng Geert Wilders debat over het klimaatakkoord

Nederland heeft geen CO2-probleem maar een VVD-probleem. De leugenmachine van die partij draait ook nu weer overuren. Eerder zeiden ze minder immigratie te willen maar tekenden wel voor Marrakesh. In het Regeerakkoord stond geen verruiming van het kinderpardon maar dat kwam er ook toch, weten we inmiddels. En ook nu weer met het klimaatbeleid.

Voorzitter, het was de VVD die met trots tekende voor het Regeerakkoord dat premier Rutte “het groenste kabinet ooit noemde”. CO2-reductie, klimaatbeleid – het stond er allemaal gewoon in. Daarna tekende, verdedigde en stemde de VVD ook vrolijk voor de Klimaatwet.

En toen kwam er het Klimaatakkoord dat door VVD-minister Wiebes zelfs historisch werd genoemd, in een brief aan de Kamer. De VVD wilde meer, meer en nog eens meer klimaatwaanzin.
Voorzitter, deze klimaatbaby, die het klimaatakkoord heet, van het groenste kabinet ooit is dan ook voor de volle 100 procent door de VVD verwekt.
En toen zei collega Dijkhoff opeens: “Het is niet mijn akkoord.” Totaal ongeloofwaardig! Wat dacht hij? Dat de kiezer gek is geworden? Dat de kiezer niet in de gaten heeft dat het goedkope verkiezingspraatjes van een VVD-er in paniek die na de verkiezingen, na 20 maart, gewoon opnieuw zoals de VVD altijd doet, bij het kruisje gaat tekenen. Zodat de burgers gewoon weer kunnen gaan dokken voor al die onbetaalbare en onzinnige klimaatmaatregelen.

Want onzinnig zijn ze voorzitter. In wat voor land leven we waar het dagelijks eten van een gehaktbal bijna illegaal wordt, maar het cannabis telen legaal wordt gemaakt door dit kabinet.

En de chef van het Klimaatakkoord, de VVD-er Ed Nijpels, onze eigen Al Gore, die de gewone man overal toe wil verplichten, kookt zelf thuis nog lekker op gas, heeft geen warmtepomp en vliegt graag naar zijn vrienden in Nieuw-Zeeland.
Voorzitter, wat een charlatan, wat een oplichter, wat een maffiabende is die VVD toch.

En de gewone man maar dokken. Mensen krijgen nu al een energierekening die gemiddeld 300 euro hoger is dan vorig jaar. Waar politici en klimaatgoeroes denken de aardbol te kunnen redden, redden miljoenen gewone Nederlanders financieel het einde van de maand niet eens. Want in plaats van die door Rutte beloofde lastenverlichting gaan mensen alleen maar iedere keer opnieuw meer betalen.

Terwijl honderden miljarden euro’s dreigen te worden verspild aan deze klimaatgekte worden de pensioenen gekort, de ziekenhuizen gesloten, de huren verhoogd, stijgen de ziektekosten en betalen de gewone man en vrouw al honderden euro’s meer voor de boodschappen door de hogere btw.

En nu dan 200 pagina’s Klimaatakkoord met 600 maatregelen - om de aarde, het KNMI rekende het na, met 0,00007 graden minder te laten opwarmen. Voorzitter, de duurste thermometer kan dat niet eens meten. Het is waanzin!

Als was gebleken dat een Nigeriaanse oplichtersbende dit klimaatakkoord had verzonnen was niemand verbaasd geweest.

Voorzitter, huizen moeten ‘klimaatneutraal’ worden wat eigenaren gemiddeld zo’n 45.000 euro gaat kosten; automobilisten moeten elektrisch gaan rijden in voor hen onbetaalbare auto’s. Er wordt nu zelfs om die Urgenda doelen te halen, zo lezen we in de krant, gedacht om de maximumsnelheid te verlagen, om de koopzondag af te schaffen en om mensen nog maar vijf minuten per dag te laten douchen.

Voorzitter, het Nederland van Mark Rutte – Rutteland – is een krankzinnig land geworden. Wat ik net zei al met die voorbeelden, dat is geen Klimaatbeleid, dat is klimaatterreur. We worden het slachtoffer van klimaatterreur.

Voorzitter, gelukkig maar trappen de mensen thuis er steeds minder in. Het draagvlak voor dat klimaatakkoord daalt spectaculair.
Mensen trappen niet meer in uw prietpraat, meneer Rutte. En daar komt u wel achter op 20 maart. Want dan zal de kiezer laten weten wat ze van deze klimaatgekte vinden. De gewone man en vrouw, meneer Rutte, zijn u in ieder geval spuugzat. Ze zijn jaren door u uitgeknepen en belazerd. En op 20 maart krijgen zij, krijgen wij de kans om weg te sturen, en voorzitter, ik kan niet wachten.