PVV: Mansveld moet stoppen met duurzame indoctrinatie!

De PVV roept staatssecretaris Mansveld tot de orde vanwege een website over duurzaam gedrag, die zij met belastinggeld heeft opgetuigd. PVV-Kamerlid Machiel de Graaf: "Mansveld wilde stoppen met betuttelen en dat heeft ze ook gedaan: ze is overgestapt op duurzame indoctrinatie! Deze website moet zo snel mogelijk uit de lucht."
De PVV'er benadrukt dat iedereen die dat wil, 'duurzaam' door het leven moet kunnen. "Maar de overheid dient de mensen het meest door ze vrij te houden van dit soort 'voorlichting' ", aldus De Graaf.

Vragen van het lid De Graaf aan de staatssecretaris van I&M

Wat heeft de ontwikkeling en uitrol van de website www.duurzaamdoen.nl gekost?

Welke bedrijven, NGO's, belangenorganisaties en overige instellingen zijn er bij de ontwikkeling, uitrol en promotie van de website betrokken? Welk van deze betrokkenen ontvangt direct of indirect subsidie van de overheid en hoeveel en hoelang reeds?

U zegt te willen stoppen met betutteling op het gebied van milieu. Waarom schakelt u dan een tandje bij middels indoctrinatie op het gebied van duurzaamheid, wat overigens een begrip is waarvoor u nog nooit een definitie heeft gegeven? Graag een heldere uitleg over de doelen die u met deze website nastreeft.

Heeft u de vele bedrijven die nadeel kunnen ondervinden van deze actie reeds uw excuses aangeboden? Zo neen, waarom niet?

Bent u bereid de website per direct uit de lucht te halen, de subsidie aan het voedingscentrum te stoppen en de voorlichting over voeding over te laten aan (para-)medische professionals? Zo neen, waarom niet?