Bouw Westermoskee gaat door - Kamervragen

Vragen van het lid Fritsma (PVV) aan de ministers van Wonen, Wijken en Integratie, Justitie en Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties over het bericht dat de bouw van de Amsterdamse Westermoskee kan beginnen.

Bent u bekend met het bericht “Bouw Westermoskee kan nu toch echt beginnen”?

Is het juist dat er op dit moment geen obstakels meer bestaan voor de bouw van de Amsterdamse Westermoskee?

Deelt u de mening dat de komst van deze moskee hoe dan ook tegen moet worden gehouden, nu is gebleken dat islamitische extremisten er de zeggenschap over hebben en de organisatie die zij vertegenwoordigen (Milli Görüs) zich uiterst onbetrouwbaar heeft getoond? Zo ja, welke stappen gaat u ondernemen om de komst van de moskee tegen te houden?

Deelt u voorts de mening dat het tegengaan van de bouw van de moskee het enige passende antwoord is op het wangedrag van de voorzitter van het moskeebestuur, die met een gewelddadige opstand heeft gedreigd als de bouw van de moskee niet door gaat?

Wanneer worden de miljoenen aan belastinggeld, waarmee de gemeente Amsterdam de komst van de moskee wilde meefinancieren, aan de burger teruggegeven? En wanneer moeten de verantwoordelijke bestuurders, waaronder de burgemeester, zich verantwoorden voor de zwendelachtige grondtransactie waarmee die financiering plaatsvond?

Waarom ziet u de onbetrouwbare islamitisch fundamentalistische organisatie Milli Görüs nog steeds als serieuze gesprekspartner? Wat voor wantoestanden zijn er nog meer voor nodig wil het kabinet afstand nemen van dit soort foute organisaties?

Bent u bereid om de kwalijke islamisering van Nederland eindelijk een halt toe te roepen en er voor te zorgen dat er geen enkele moskee meer bijkomt in Nederland?

• Aangemaakt op .