PVV: zomerzotheid slaat al toe in Den Haag en Berlijn

Vragen van de leden Van Dijck, Bontes en Wilders (allen PVV) aan de Minister-President, Minister van Algemene Zaken en de Minister van Financiën.

Heeft u kennisgenomen van de berichten “De Jager moet miljard bijlenen voor steun aan Griekenland”(*) en “Merkel pleit voor nieuwe politieke unie in Europa”(**)?

Is de zomerzotheid nu al weer ingeslagen in Den Haag en Berlijn?

Deelt u onze mening dat waar de Kunduz-coalitie de burger met miljarden aan lastenverzwaringen pakt, zoals het voornemen de onbelaste reiskostenvergoeding te schrappen, het ongepast en abject is om voor steun aan het corrupte Griekenland als Nederland een miljard euro extra te moeten bijlenen? Zo ja, bent u bereid de Grieken geen cent meer te geven en geen cent hiervoor bij te lenen? Zo neen, waarom niet?

Deelt u onze mening dat het pleidooi van de Duitse bondskanselier om lidstaten van de EU nog meer bevoegdheden te laten overdragen aan Brussel, linea recta de prullenbak in kan. Zo ja, bent u bereid dit per ommegaande aan bondskanselier Merkel te laten weten? Zo neen, waarom niet?

Wilt u deze vragen voor aanstaande dinsdag 12 juni, 12.00 uur beantwoorden?

(*) Elsevier.nl
(**) NRC.nl