PVV: STRAFBAARSTELLING ILLEGALITEIT MAG NIET VAN DE BAAN

De PVV is geschrokken van de uitspraak van VVD- fractievoorzitter Zijlstra dat 'over de strafbaarstelling van illegaliteit valt te praten'. PVV- fractievoorzitter Geert Wilders stelt dat het bijzonder laf is wanneer de VVD deze belangrijke maatregel onder druk van de PvdA intrekt of verder verzwakt.

PVV- Kamerlid Sietse Fritsma wil vanmiddag mondelinge vragen stellen aan de staatssecretaris van Veiligheid & Justitie over de kwestie.

Wilders: "Het laten varen van de strafbaarstelling van illegaliteit is volkomen onverantwoord nu de terugkeer van illegalen naar de landen van herkomst onder staatssecretaris Teeven al met tientallen procenten is afgenomen, het hem ook niet lukt om gemeentelijke opvang van illegalen aan te pakken en hij bovendien de vreemdelingendetentie beperkt. Ik wil de toezegging dat het kabinet de problemen niet nog erger maakt door de strafbaarstelling illegaliteit te laten varen".