76% NEDERLANDERS VOOR AFPAKKEN NEDERLANDSE NATIONALITEIT CRIMINELEN

In opdracht van de PVV onderzocht Maurice de Hond / Peil.nl hoe Nederlanders denken over het afpakken van de Nederlandse nationaliteit van criminelen met een dubbele nationaliteit. Maar liefst 76% van alle Nederlanders is hier voorstander van, en van alle partijen een meerderheid van de achterban.

Ook is maar liefst 65% voor het bevorderen van de vrijwillige terugkeer naar hun land van oorsprong van niet-westerse allochtonen. Op D66 na geldt ook hier dat er bij de achterban van alle politieke partijen er meer voor- dan tegenstanders zijn.

Tenslotte zegt 48% van alle Nederlanders voor een immigratiestop voor mensen uit islamitische landen te zijn, terwijl 40% hier tegen is. Een meerderheid van de PVV en VVD kiezers zijn hiervoor, en een derde van de kiezers van CDA, PVdA en SP eveneens.

Geert Wilders: "Wederom geweldige resultaten. Nederlanders willen criminelen hun Nederlandse paspoort afpakken, de vrijwillige remigratie bevorderen, en bijna de helft van alle Nederlanders wil geen immigranten meer uit islamitische landen. Opvallend is dat een groot deel van de achterban van bijna alle partijen het hiermee eens is. We zullen opnieuw met concrete voorstellen hierover komen in de Tweede Kamer en alle partijen kleur laten bekennen".

Peil22