Geert Wilders: Neem voorbeeld aan Zwitserland

Nederland moet uit de Europese Unie en handel drijven zoals Zwitserland. Dat zei PVV-leider Geert Wilders zojuist tegen Frits Wester in het programma Campagne op Z.

Volgens Wilders toont Zwitserland aan dat het economisch alleen maar beter gaat als Nederland uit de Europese Unie stapt. "Nederland heeft economische krimp en een groei van werkloosheid. Landen als Zwitserland, maar ook Noorwegen, hebben economische groei en minder werkloosheid", zei hij tegen Frits Wester.

Zwitserland is volgens Wilders goed met Nederland te vergelijken omdat het in het hart van Europa ligt. "Ik wil ook dat Nederland in het hart van Europa blijft. We moeten nergens met de rug naartoe staan. We moeten handel blijven drijven via die interne markt, met alle andere Europese landen maar ook met de groeimarkten van de wereld. De groei zit niet meer zozeer in Europa maar in Azië, in Afrika en in Zuid Amerika."

"Zwitserland is hét voorbeeld", vindt de PVV-leider. Ook wat betreft immigratiebeleid heeft het land geen 'last'van andere landen, zo stelde hij. "Het is echt niet zo dat dat je daar rijen voor de grens hebt staan."

Klik hier voor het artikel van RTL nieuws