Drugsrunners steeds jonger - Kamervragen

Vragen van de leden De Roon en Wilders (beiden PVV) aan de minister van Justitie over minderjarige drugsrunners in Zuid-Limburg:

Kent u het bericht "steeds jongere drugsrunners actief" (1) ?

Hoeveel minderjarige drugsrunners zijn het afgelopen jaar door de politie aangehouden in Zuid-Limburg? Wilt u dit uitsplitsen naar leeftijden?

Is er inderdaad sprake van een toename van het aantal minderjarige drugsrunners? Klopt het dat het ook om steeds meer minderjarige meisjes gaat?

Worden er ook minderjarigen door  de politie waargenomen in de nabijheid van drugsrunners, zonder dat zij worden aangehouden? In welke mate en is er ook hier sprake van toename?

Wilt u drugsrunners die gebruik maken van minderjarigen of hun criminele activiteiten ontplooien in de nabijheid van minderjarigen, niet meer laten lopen maar hen zo lang mogelijk opsluiten? Wilt u daartoe de vervolgingsrichtlijnen van het OM laten aanpassen en minimumstraffen invoeren voor deze verderfelijke praktijken? Wilt u hen, voor zover van marokkaanse of andere buitenlandse herkomst (zie onze vragen van gisteren) voorgoed uit Nederland verwijderen?

Hoe gaat u minderjarigen die zich inlaten met drugsrunners aanpakken? En wat gaat u doen om hun ouders verantwoordelijk te stellen?

(1)  http://www.bnr.nl/archief?url=/csFdArtikelen/ANP/y2008/m05/d15/ANP150508039