Jongeren doden schapen voor vernielcompetitie - Kamervragen

Vragen van de Leden Graus en de Roon (beiden PVV) aan de ministers van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en Justitie over jongeren welke schapen in Brielle de verdrinkingsdood in hebben gejaagd voor een vernielcompetitie.

Bent u bekend met het artikel "Jongeren doden schapen als spel"*?

Welke strafeis dient, conform de vervolgingsrichtlijnen van het OM, tegen de op heterdaad betrapte verdachte te worden gevorderd? Is deze persoon in verzekering gesteld? Zo neen, waarom niet?

Bent u het met ons eens dat deze dader een forse schadevergoeding en smartengeld dient te betalen aan het slachtoffer welke buiten materiele schade aan afrastering, ook zware emotionele schade heeft opgelopen door het verlies van zijn dieren?

Verwacht u dat de andere verdachten binnenkort worden aangehouden? Zo neen, waarom niet?

Waarom geeft u al bijna twee jaar lang geen gehoor aan het verzoek van de Partij voor de Vrijheid om dierenkwellers op zijn minst een zware gevangenisstraf in het vooruitzicht te stellen en daarnaast een levenslang verbod op het houden van dieren? Waarom beschermt u weerloze dieren niet tegen de beesten? Waarom laat u dit onfatsoen ongestraft zijn gang gaan? Fatsoen en respect stonden toch hoog bij u in het vaandel?

Steunt u het plan van de Partij voor de Vrijheid om dierenmishandelaars, als additionele straf, kadavers te laten opruimen langs de (snel)wegen, onder het toeziend oog van Rijkswaterstaat? Zo neen, wat is uw suggestie?

*http://www.ad.nl/binnenland/2323493/Jongeren_doden_schapen_als_spel.html