PVV: keiharde sancties tegen Nigeriaanse en Roemeense maffia - Kamervragen

PVV-kamerlid De Roon eist dat minister Hirsch Ballin en staatssecretaris Albayrak de Nigeriaanse maffia en de Roemeense onderwereld in ons land nu eindelijk eens echt aanpakken. Hij houdt deze bewindslieden verantwoordelijk voor de vrijwel ongestoorde ontwikkeling van deze criminele netwerken in ons land gedurende de afgelopen jaren.

Hij stelde deze bewindslieden de volgende vragen:

Kent u het bericht "Nieuwe Holleeder is een Nigeriaan"(1)  ?

Deelt u het oordeel dat er inmiddels sprake is van een afrikaanse maffia in ons land?

Bent u het met mij eens dat de tot nu toe gevolgde aanpak van die afrikaanse maffia door slechts tijdelijke inzet van politieteams die niet meer dan kortstondige successen boeken, volstrekt te kort schiet?

Bent u bereid om deze afrikaanse maffia uit te roeien door een langjarige repressieve aanpak met een permanent politieteam dat tot taak heeft dit kwaad met wortel en tak uit te roeien? Zo neen, waarom niet?

Klopt het dat deze Nigeriaanse maffia inmiddels in ons land nauwe banden heeft aangeknoopt met de Roemeense onderwereld in ons land en deze beide groepen zich hier gezamenlijk bezighouden met drugshandel, vrouwenhandel, witwassen en liquidaties? Bent u het met mij eens dat ook die Roemeense onderwereld in ons land eenzelfde jarenlange en keiharde repressieve aanpak verdient?

Wordt het niet eens tijd dat buitenlanders die van criminele activiteiten worden verdacht tot ongewenst vreemdeling kunnen worden verklaard, zonder dat er jarenlange kostbare politieonderzoeken aan te pas moeten komen om een rechter zo ver te krijgen dat hij deze lieden veroordeelt? Wilt u de Vreemdelingenwet wijzigen om dit mogelijk te maken? Zo neen, waarom niet?

(1) De Telegraaf, 26 juli 2008

Klik hier om het bericht op de site van de Telegraaf te lezen.