PVV: niemand zou een dag in een luier rond moeten lopen - Kamervragen

Vragen van het lid Agema (PVV) aan de staatssecretaris van VWS over het bericht dat ouderen in een verpleeghuis 24 uur in dezelfde luier rondlopen:

Bent u bekend met het bericht (*) “24 uur rondlopen in dezelfde luier”?

Deelt u de mening dat het te gek voor woorden is dat voorzitter Marechal van stichting Hilverzorg überhaupt stelt dat er tegenwoordig incontinentiemateriaal beschikbaar is dat 1 keer per dag wisselen mogelijk maakt, omdat niemand in ons land de hele dag in een volle, stinkende luier zou moeten hoeven te lopen? Zo neen, waarom niet?

Klopt het dat verpleeghuis Zonnehoeve een formatie kent van 77,7 uur voor 24-uurs zorg aan 32 bewoners en dat in dit huis vooral patiënten wonen die veel zorg nodig hebben?

Wat is de gemiddelde zorgzwaarte per patiënt in dit verpleeghuis? Al zou dat gemiddeld “6” zijn dan lezen we in de gebruikersgids zorgzwaartepaketten dat dat pakket uit gaat van gemiddeld 18 uren zorg per week en dan spreken we bij 32 bewoners toch over een over formatie van 372 uur? zo neen, waarom niet?

(*) Klik hier om het bericht te lezen op de website van de Gooi en Eemlander.