Marokkaans straattuig moet brandweer eerbiedigen - Kamervragen

Vragen van de leden Brinkman en Fritsma (Beiden PVV) aan de minister van Binnenlandse Zaken en de minister van Defensie over de berichten dat door Marokkaans straattuig de brandweer alleen nog onder politiebegeleiding kan blussen in een wijk in Gorinchem.

Bent u bekend met de berichten dat door Marokkaans straattuig de brandweer alleen nog onder politiebegeleiding kan blussen in een wijk in Gorinchem? *) **)

Hoeveel van de Marokkaanse straatterroristen die het nodig vonden om de brandweer tijdens haar levensreddende werkzaamheden te terroriseren zijn er door de politie aangehouden en kunt u aangeven wat er met die zaken is gebeurd? Zo neen, waarom niet

Bent u met ons van mening dat de ouders van de daders die minderjarig zijn aansprakelijk moeten worden gesteld voor de geleden schade en bent u tevens met ons van mening dat indien kinderen volharden in hun criminele gedrag zij samen met hun ouders moeten worden gedenaturaliseerd en uitgezet? Zo neen, waarom niet?

Bent u bereid om de bewaking van de brandweer over te laten nemen door het Nederlandse leger zodat de politie zich kan gaan bezighouden met haar kerntaken en het leger opdracht te geven om elke vorm van proportioneel geweld te gebruiken tegen jongeren die het wagen om de brandweer in haar taken te belemmeren? Zo neen, waarom niet?

*) Klik hier om het bericht te lezen op stadgorinchem.nl
**) Klik hier om het bericht te lezen op Telegraaf.nl