Zelfs kerk niet veilig voor Marokkaanse intifada

Vragen van de leden Wilders en Fritsma (beiden PVV) aan de minister van Justitie en de minister voor WWI over het door Marokkaanse jongeren in brand steken van een kerk in Gouda.

Bent u bekend met het bericht dat Marokkaanse jongeren een brandbom tegen een kerk in Gouda hebben gegooid? *

Deelt u onze mening dat deze aanslag maar weer eens aantoont dat dit Marokkaans straattuig onze cultuur en samenleving gewoonweg veracht? Zo neen, waarom niet?

Hoe beoordeelt u het dat door de kwalijke islamisering van onze samenleving de kerk, nota bene het symbool van onze christelijke traditie, niet eens meer veilig is?

Waarom heeft u deze schoffering door moslims van onze samenleving en van de christelijke gemeenschap niet meteen scherp veroordeeld?

Waarom meet u met twee maten door nu niets te doen, terwijl dat duidelijk anders is in geval van bijvoorbeeld geweld tegen een moskee?

Deelt u onze mening dat het bijzonder triest is dat ook de moslimgemeenschap geen stelling heeft genomen tegen deze misdaad, terwijl diezelfde gemeenschap zelf wel op hoge poten respect eist? Zo neen, waarom niet?

Wordt het niet tijd de moslimgemeenschap op te roepen om respect te tonen voor onze samenleving, omgangsvormen en kernwaarden?

Wat gaat u doen om de Marokkaanse intifada, die Nederland teistert, onmiddellijk de kop in te drukken, evenals de voortgaande islamisering van onze samenleving?

Erkent u de noodzaak om volhardende straatterroristen die niet in bezit zijn van uitsluitend de Nederlandse nationaliteit uit Nederland te verwijderen, evenals hun ouders in geval de raddraaiers minderjarig zijn?

Aanvullende vragen van de leden Brinkman, Wilders en Fritsma (allen PVV) aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en aan de minister van Justitie over het door Marokkaanse jongeren in brand steken van een kerk in Gouda, als aanvulling op de vragen gesteld door de leden Wilders en Fritsma, d.d. 25 november 2008

Kunt u aangeven hoeveel Marokkaanse jongeren uiteindelijk zijn aangehouden in deze zaak en of deze jongeren vaker met politie en/of justitie in aanraking zijn geweest? Indien dit laatste het geval is kunt u aangeven hoe vaak zij met politie en/of justitie in aanraking zijn geweest en waarvoor?

Kunt u aangeven of de aangehouden Marokkaanse jongeren behoren tot één van de vijf door de burgemeester van Gouda benoemde probleemgezinnen?

Kunt u aangeven of raddraaiers van die betreffende vijf Marokkaanse probleemgezinnen ooit naar een inrichting als Den Engh of Glenn Mills zijn gestuurd? Zo nee waarom is dit nooit gebeurd?

klik hier om het complete artikel te lezen op de website van Elsevier