PVV: Toezegging Marokkaanse overheid blijkt leugen - Kamervragen

Vragen van de leden van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) aan de minister voor WWI en de minister van Buitenlandse Zaken over de uitspraak van de Marokkaanse Hoge Raad van Migranten dat Marokkaanse Nederlanders ‘expats’ zijn.

Bent u bekend met de uitspraak van de Marokkaanse Hoge Raad van Migranten dat Marokkaanse Nederlanders ‘expats’ zijn? *

Deelt u de mening dat het volkomen onacceptabel is dat een orgaan van de Marokkaanse overheid Marokkaanse Nederlanders op een dergelijke wijze aanduidt, nu dit orgaan zich ten doel stelt om deelname van ‘expats’ aan de politieke, economische, culturele en sociale ontwikkeling van Marokko te verhogen? Zo neen, waarom niet?

Hoe verhoudt deze uitspraak van de Hoge Raad van Migranten zich met uw verzoek aan de Marokkaanse autoriteiten om de integratie van Marokkaanse Nederlanders niet te belemmeren?

Welke maatregelen bent u voornemens te treffen in de richting van de Marokkaanse autoriteiten, nu deze voor de zoveelste keer op rij hebben aangetoond volkomen maling te hebben aan Nederland en zich schaamteloos met in Nederland woonachtige Marokkanen blijven bemoeien?

Bent u bereid om maatregelen te treffen tegen de vertegenwoordigers van de Hoge Raad van Migranten in Nederland? Zo neen, waarom niet.

Bent u bereid de Marokkaanse ambassadeur op het matje te roepen nu de toezegging van Marokko om zich niet met Nederland te bemoeien een grove leugen blijkt te zijn?

Klik hier voor het complete artikel op de website van Trouw