Nieuwe moskee in Dordrecht - Kamervragen

Vragen van de leden Fritsma en Madlener (beiden PVV) aan de minister voor Wonen, Wijken en Integratie en van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu, over het verlenen van een bouwvergunning voor de bouw van een moskee in Dordrecht.

Is het waar dat de bouw van de nieuwe moskee in Dordrecht pas aan de bewoners van de wijk De Dordtse Hout bekend is gemaakt nadat de laatste woning in de wijk was opgeleverd? Zo ja, vindt u dit geen vorm van misleiding?

Deelt u de mening dat het verlenen van de bouwvergunning bijzonder onverstandig is, nu het bestuur van de islamitische vereniging Al Fath al in 2004 verklaarde dat het geld voor de bouw van de moskee niet beschikbaar was (1), terwijl dit bestuur recentelijk heeft verklaard dat dit nog steeds niet het geval is (2)?

Realiseert u zich dat de Nederlandse bevolking niet zit te wachten op zo’n provocerende moskee met een minaret van 23 meter?

Bent u bereid er zorg voor te dragen dat de bouwvergunning van de moskee wordt ingetrokken en dat er geen enkele moskee meer bij mag komen in Nederland om de schadelijke islamisering van onze samenleving een halt toe te roepen?

(1) http://www.telegraaf.nl/binnenland/13362851/Grote_moskee_naast_villawijk.html
(2) http://www.ad.nl/rotterdam/drechtsteden/article2050000.ece