Doodrijdster vreest fatwa - Kamervragen

Vragen van de leden Fritsma, Brinkman en de Roon (allen PVV) aan de ministers van Justitie, Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en voor Wonen, Wijken en Integratie, over de veiligheid van een slachtoffer van een roofoverval.

Bent u bekend met het bericht “Doodrijdster vreest fatwa”? *

Hoe beoordeelt u het dat het slachtoffer van een roofoverval, waarbij de Marokkaanse dader om het leven is gekomen, al drie jaar in doodsangst leeft, nooit meer thuis is geweest en voortdurend heeft moeten onderduiken?

Realiseert u zich dat de wereld te klein zou zijn als slachtoffers van Marokkaans geweld zich net zo opgefokt en bedreigend zouden gedragen als nu het geval is bij de sympathisanten van de omgekomen Marokkaanse crimineel? Ziet u het gedrag van deze sympathisanten als een teken van geslaagde integratie?

Is het juist dat de politie het slachtoffer van de roof het advies heeft gegeven om onder te duiken? Zo ja, waarom kon de politie niet voor haar veiligheid in staan en is weer toegegeven aan intimidatie en terreur?

Wat gaat u nu doen om de veiligheid van het slachtoffer van de roofoverval te waarborgen en wat gebeurt er om de mensen die haar het leven zuur maken op te pakken?

* Artikel telegraaf.nl