Wereldomroep vertelt de wereld: ‘Wilders is tegen buitenlanders’ – PVV wil subsidie nu snel stoppen

PVV-mediawoordvoerder Martin Bosma ergert zich aan het nieuwe anti-Fitna-filmpje van de Wereldomroep. In de film komen alleen multiculturalisten aan het woord en wordt de kijker verteld dat Wilders ‘tegen buitenlanders is.’ De Wereldomroep maakt de film omdat het als taak heeft “het verspreiden van een realistisch beeld van Nederland in het buitenland”.

Martin Bosma: “De Wereldomroep zet ons weer eens weg als racisten en verknipte mensen. RNW geneert zich voor Nederland. Het weigert de waarheid te vertellen dat de meerderheid van Nederland de islam als een bedreiging ziet en vindt dat er te veel allochtonen zijn. Dit is typerend voor de Wereldomroep waar parlementair journalist Rutger van Santen ons beschouwt als “racisten” en de PVV betitelt als een “boevenbende” die “fel bestreden moet worden”.

De Partij voor de Vrijheid roept minister Plasterk opnieuw op de subsidiestroom aan de Wereldomroep te staken. RNW kost de belastingbetaler per jaar 45 miljoen euro. De kerntaken van de Wereldomroep (zoals nieuws voor Nederlanders in het buitenland) zijn komen te vervallen door de komt van internet en nieuwe media.

Vragen van het lid Bosma (Partij voor de Vrijheid) aan minister Plasterk van OCW inzake een multiculturalistisch filmpje gericht op het buitenland over Fitna.

24 maart 2008

1) Heeft u kennisgenomen van het Wereldomroep-filmpje About Fitna*?

2) De Wereldomroep doet dit blijkbaar op grond van haar missie, die onder andere inhoudt: “het verspreiden van een realistisch beeld van Nederland in het buitenland”. Is het beeld van Nederland er mee gebaat als de verslaggever over de leider van de PVV: “His main point is that he is against foreigners”?

3) Acht u het een afgewogen produktie als alleen extreme multiculturalisten als Ersin Kiris, Wasif Shadid, Mohammed Rabbae en Umar Mirza worden geïnterviewd, terwijl Nederlanders die opkomen voor de vrijheid niet aan het woord komen? Is er hiermee sprake van ‘een realistisch beeld’ van Nederland?

4) Deelt u de mening dat de Wereldomroep zich geneert voor Nederland en voor het brede volksverzet tegen de islamisering?

5) Waarom vertelt de Wereldomroep niet dat de meeste Nederlanders de islam als een bedreiging zien en dat de meerderheid van de bevolking vindt dat er te veel allochtonen zijn?

6) Deelt u de mening dat gezien de gekleurde multiculturalistische opstelling van de Wereldomroep deze organisatie zo snel mogelijk de steun van de Nederlandse belastingbetaler ontzegd moet worden?