Strijd PVV voor het behoud van de Roem van Yerseke beloond!

Op 12 maart 2008 werd een motie ten behoeve van het behoud van de mosselsector in Yerseke door een meerderheid van de Tweede Kamer aangenomen. De motie werd ingediend door Kamerlid Dion Graus van de Partij voor de Vrijheid. In de motie wordt de mosselvisserij omschreven als een sector welke zowel een belangrijke culturele, maatschappelijke als economische bijdrage levert aan ons land. De Partij voor de Vrijheid verzoekt de regering om uiterlijk medio april voorzieningen te treffen die de desastreuze gevolgen voor de mosselvissers ongedaan maken, nu de Raad van State heeft besloten dat een, in 2006 door het ministerie van LNV, verleende vergunning voor het opvissen van mosselzaad in de Waddenzee onterecht was verstrekt. Indien de mosselvissers komend voorjaar geen zaad kunnen opvissen, kan er geen zaad worden uitgestrooid in de Oosterschelde om daar tot rijping te komen. Dit betekent de doodsteek voor de mosselmannen uit Zeeland. De  PVV-Fractie is trots op de mosselsector en bracht vorig jaar een bezoek aan Yerseke. Tegen de avond werd een belofte gedaan welke vandaag werd ingewilligd, strijden voor het behoud van de Roem van Yerseke.