Ieren zijn vandaag helden van Europa

Ieren zijn vandaag helden van Europa: zij hebben gekozen tegen Lissabon en Brussel en voor vrijheid en zelfbeschikkingsrecht. De PVV feliciteert Ierland, Europa en Nederland met de keuze die de Ieren hebben gemaakt.

De Ierse uitslag laat zien dat regeringsleiders en EU-leiders de bevolking nog steeds niet respecteren en begrijpen. Dat geldt ook voor Nederland: ook hier hadden we een referendum moeten hebben. Meer dan 60% van de bevolking wilde dat ook. Maar het kabinet en de regeringscoalitie hebben er alles aan gedaan om dat te voorkomen. Het plan van Balkenende om nu toch door te gaan met de ratificatie van het Lissabonverdrag getuigt van vrees en minachting voor de Nederlandse bevolking.
Als de EU de Ierse uitslag niet respecteert, is de EU niet democratisch. Ook Balkenende betoont zich geen democraat. Geert Wilders: het verdrag van Lissabon moet nu snel in de prullenbak.
De PVV heeft voor volgende week een spoeddebat in de Tweede Kamer aangevraagd. Inzet daarvan is dat de ontwerp-wet tot ratificatie van het Lissabonverdrag moet worden ingetrokken en dat het nu een historisch moment is voor een open debat over hoe het verder moet met onze deelname aan Europa. Alle opties moeten daarbij bespreekbaar zijn.
De PVV vindt dat de juiste weg is: een kleiner Europa. Minder lidstaten (Bulgarije en Roemenië er z.s.m. uit en geen nieuwe leden meer toelaten) en een Europa met minder bevoegdheden. Het Europees parlement moet worden opgeheven en alle bevoegdheden daarvan moeten terug naar de nationale parlementen. Dit zal de besluitvaardigheid van Europa ten goede komen. Het zal in ieder geval Nederland ten goede komen.
De PVV wil dan ook miljarden Euro's minder van de Nederlandse belastingbetaler aan de EU afdragen. Het is nu extra belangrijk dat tegenstanders van de Europese superstaat volgende week naar Groningen, Eindhoven, Apeldoorn en Den Haag komen om hun stem te laten horen tegenover Tweede Kamerleden die het Lissabonverdrag er door wilden drukken.
Zie op de homepage van deze PVV-site het bericht "zeg nu tegen Tweede Kamerleden wat u van de Europese Unie vindt", om u te kunnen aanmelden voor deze bijeenkomsten in het land. Laat uw PVV-stem daar horen!!

Artikel : "Zeg nu tegen Tweede Kamerleden wat u van de Europese Unie vindt"