PVV: CDA staat vanaf nu voor Christen Dhimmi Appel

Vragen van de leden Wilders en De Roon (beiden PVV) aan de minister van Buitenlandse Zaken over het bericht “CDA: positieve rol islam in Midden-Oosten”*

Denkt u net als voormalig CDA-Europarlementariër Arie Oostlander, die een CDA-studie naar democratische ontwikkeling in het Midden-Oosten heeft verricht, dat de islam een bron voor de bevordering van de democratische rechtsstaat kan zijn, dat de sharia niet intrinsiek slecht is en dat de islam niet onverenigbaar is met de democratie? Zo neen, waarom niet? Zo ja, kunt u dat beargumenteren?

Is het waar dat u gezegd heeft dat er een positieve rol voor religie, in casu de islam, bij de ontwikkeling van democratie bestaat? Zo ja, neemt u onmiddellijk afstand van uw woorden?

Deelt u de mening dat de islam geen religie zoals bijvoorbeeld het christendom is, maar veel eerder een totalitaire ideologie die lijnrecht tegenover democratie en vrijheid staat? Zo neen, waarom niet?

Heeft u spijt van het in ontvangst nemen van deze CDA-studie? Zo neen, waarom niet?

Deelt u de mening dat de letters CDA vanaf nu voor Christen Dhimmi Appel staan?

Klik hier om het bericht te lezen op de website van het Nederlands Dagblad.