Kamervoorzitter Verbeet censureert Kamervragen PVV

PVV-Vice-fractievoorzitter Fleur Agema heeft schoon genoeg van het censureren van Kamervragen waar Kamervoorzitter Gerdi Verbeet verantwoordelijk voor is. “Mijn democratische recht wordt aangetast door iemand die haar normen arrogant oplegt en de inhoud van mijn vragen zodanig censureert dat de waarheid verdraaid wordt.”

Druppel was het recente censureren van Kamervragen van Agema over junks die in Portugal mogen gaan afkicken a 350 euro per dag. Agema stelde dat dit de wereld op de kop is omdat er ouderen zijn van wie recentelijk de trouwe huishoudelijke verzorger wordt afgepakt. Verbeet liet de vragen zodanig censureren dat de ouderen hun trouwe huishoudelijke verzorger moesten ‘missen’.

“Missen? Alsof de huishoudelijke verzorger er tijdelijk even niet is! Nee, de huishoudelijke verzorger wordt deze ouderen letterlijk afgepakt.”, aldus Agema.

Verder vroeg Agema of staatssecretaris Bussemaker bereid was om de gemeenteraad van Den Haag over de kwestie op het matje te roepen. Verbeet wijzigde het ‘op het matje roepen’ in ‘te laten weten’.